Przemyśl – Miasto jako „otwarta scena”
26 stycznia 2024 roku radni Przemyśla uchwalili przyjęcie do realizacji dokumentu pn. „Strategia Marki i Komunikacji Marketingowej Przemyśla na lata 2024–2030”.
Przemy_l-fb.jpg
fot. fb Przemyśl

Nowa strategia marki Przemyśla opiera się na idei otwartej sceny – sceny kultury, zmian społecznych, gospodarki i doświadczeń turystycznych. Chcemy, aby Przemyśl był nie tylko miejscem odwiedzin, ale również miejscem, w którym kultura, historia, nowoczesność i społeczność łączą się w harmonijny sposób, tworząc unikalne doświadczenia dla mieszkańców i turystów.

Przemyśl jako otwarta scena

Przemyśl jako „otwarta scena” to miejsce, w którym każdy ma głos i może być zarówno twórcą, jak i uczestnikiem życia miasta. To miasto żywej, dynamicznej i dostępnej dla wszystkich kultury, które promuje innowacje, kreatywność i otwartość na nowe pomysły i doświadczenia.

  • Scena tworzenia i realizacji wizji

Przemyśl pragnie być miejscem, które oferuje poczucie wolności twórczej. Miasto otwiera się na inicjatywy mieszkańców i twórców, wspierając ich działania i pomysły.

  • Scena aktywności i zaangażowania

Miasto chce, aby mieszkańcy czuli przynależność i dumę z bycia częścią społeczności lokalnej. Głos każdego mieszkańca ma znaczenie w kształtowaniu wizerunku miasta – czyni to mieszkańców integralną częścią procesu budowania marki.

  • Scena historii i autentyczności

Turystom miasto pragnie oferować autentyczne i zrównoważone doświadczenia turystyczne, które odpowiadają potrzebom tych, którzy poszukują możliwości odpowiedzialnego podróżowania i chcą poznawać dziedzictwo kulturowe w sposób zrównoważony.

Nowa strategia marki i komunikacji marketingowej Przemyśla zakłada trzy cele strategiczne:

  • budowę nowego wizerunku marki Przemyśla (zajęcie przez Przemyśl wysokiej krajowej i europejskiej pozycji wśród miast historycznych z bogatą ofertą turystyczną; budowanie skojarzeń łączących Przemyśl z turystyką zrównoważoną, kulturową i aktywną; promowanie Przemyśla jako miejsca otwartego na młodych twórców, artystów i innowatorów, co wzbogaci ofertę kulturalną miasta)
  • poprawę jakości i dostępności doświadczeń i produktów turystycznych (stworzenie i budowa rozpoznawalności marki produktów lokalnych; rozwijanie innowacyjnych produktów turystycznych i kulturalnych, które będą przyciągać różnorodne grupy turystów i wzbogacać ofertę miasta)
  • usprawnienie współpracy w zakresie komunikacji marketingowej Przemyśla (poprawa efektywności współpracy pomiędzy działaczami na rzecz rozwoju turystyki w Przemyślu i regionie; zwiększenie zaangażowania lokalnej społeczności w działania promocyjne i kulturalne; poprawa struktury zarządzania promocją miasta i zapewnienie spójność działań promocyjnych).

Przemyśl przyszłości to miasto:

  • autentyczne – prawdziwe, szczere i dumne z tego, kim jest
  • otwarte na dialog, współpracę, pomysły, idee i kultury
  • zaangażowane w działania na rzecz dobra wspólnego
  • inspirujące, zachęcające do przejmowania inicjatywy, odkrywania i tworzenia
  • odpowiedzialne za swoje działania wobec społeczności, środowiska i dziedzictwa kulturowego
  • dynamiczne i elastyczne, gotowe do adaptacji i innowacji.

Strategia została zrealizowana jako element projektu „Razem Zmieniamy Przemyśl” w ramach „Programu Rozwój Lokalny” finansowanego ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014–2021 oraz budżetu państwa.


POZOSTAŁE ARTYKUŁY