Warszawa – Nauka podczas pandemii
Warszawa przygotowała szczegółowe wytyczne dla wszystkich szkół i przedszkoli dotyczące nauki w czasie pandemii. „Warszawskie wytyczne edukacyjne” zawierają praktyczne wskazówki dla dyrektorów.
edukacja-pixa.jpg

Niebawem rozpoczyna się nowy rok szkolny 2020/2021. Ministerstwo Edukacji Narodowej zadecydowało, że 1 września uczniowie wrócą do tradycyjnej nauki stacjonarnej. Nie przygotowało jednak szczegółowych wytycznych sanitarnych czy też dotyczących realizacji poszczególnych form kształcenia, przerzucając, jak zawsze, całą odpowiedzialność na dyrektorów placówek i samorządy.

- Z jednej strony mamy nadzieję na powrót do normalności, a z drugiej czujemy niepewność w związku z aktualną sytuacją epidemiczną. Decyzje powinny zapadać na szczeblu centralnym, a rząd umywa ręce. Przedstawia ogólniki i plakaty, a decyzje o sposobie zabezpieczenia sanitarnego placówek, czy o przejściu na kształcenie hybrydowe, czy zdalne każe podejmować dyrektorom – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy.

Miasto przygotowało szczegółowe procedury postępowania oraz wytyczne dotyczące dalszej pracy szkół, zarówno dla formy tradycyjnej, jak i mieszanej oraz zdalnej.

- Nie pozostawiamy naszych pracowników samym sobie. Przygotowaliśmy „Warszawskie wytyczne edukacyjne”, które zawierają praktyczne wskazówki dla dyrektorów szkół i przedszkoli, w tym również placówek specjalnych oraz poradni psychologiczno-pedagogicznych. I zachęcamy wszystkie szkolne społeczności do dzielenia się swoimi doświadczeniami i problemami. Będziemy wspólnie szukali najlepszych rozwiązań – dodaje wiceprezydent.

W dokumencie, który właśnie trafił do wszystkich szkół znajdą oni m.in. wskazówki, jak właściwie zaplanować pracę, gdzie szukać regulacji prawnych, jak najlepiej zorganizować przestrzeń szkolną, jakie wprowadzić wewnętrzne regulacje dotyczące zapobiegania i przeciwdziałania COVID-19, jak komunikować się ze społecznością szkolną czy integrować uczniów. Są w nim także zawarte zalecenia dotyczące m.in. jak najszybszego wdrożenia narzędzi do edukacji zdalnej, nie czekając na dalszy rozwój wydarzeń, organizacji pracy w przedszkolach, wspierania dzieci z niepełnosprawnościami, rozwijania kompetencji cyfrowych czy monitorowania problemów uczniów.

Więcej informacji


POZOSTAŁE ARTYKUŁY