Katowice, jako gospodarz Światowego Forum Miejskiego, będą angażować się w dyskusję o problemach współczesnych miast. W mieście ruszyła kampania informująca o siedemnastu celach zrównoważonego rozwoju

Nowa instalacja na katowickim Rynku w najbliższych dniach będzie zyskiwać nowe elementy nawiązujące do 17 celów zrównoważonego rozwoju. Na początek pojawiła się prezentacja celów „Koniec z ubóstwem" i „zero głodu", a wraz nimi rozpoczęła się zbiórka na rzecz Stowarzyszenia Domu Aniołów Stróżów.

- Katowice, jako gospodarz Światowego Forum Miejskiego (WUF11), po raz kolejny będą angażować się w dyskusję o problemach współczesnych miast. Analiza działań Katowic na wielu płaszczyznach: społecznych, gospodarczych i środowiskowych, dokonana przez nas pod kątem siedemnastu celów zrównoważonego rozwoju, pomoże nam lepiej przygotować się do wydarzenia, które będziemy gościć już za dwa lata – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. - Chcielibyśmy już teraz podzielić się z mieszkańcami efektami naszych badań, zwłaszcza że jak twierdzą ci, którzy własnym imieniem podpisali tę agendę, jest ona „kartą praw dla ludzi i naszej planety w XXI wieku" – dodaje prezydent.

Według planów Katowic kampania informująca o tym, jak miasto realizuje siedemnaście celów zrównoważonego rozwoju, będzie trwała przez najbliższych 15 tygodni. - Co tydzień będziemy prezentowali jeden-dwa cele wraz z konkretną informacją o tym, w jaki sposób miasto podejmuje dane wyzwanie – mówi Marta Chmielewska, naczelnik wydziału promocji.

Pierwsze sygnały o rozpoczętej przez Miasto akcji pojawiły się już z końcem czerwca. W przestrzeni miasta zostały wówczas zaprezentowane bilbordy, których treść zmieniała się co tydzień, kierując uwagę mieszkańców ku siedemnastu celom wskazanym w AGENDA2030.

Na rynku, w miejscu zajmowanym zimową porą przez lodowisko, pojawiła się dedykowana kampanii instalacja, udekorowana elementami zieleni, wykonana z surowców pochodzących z recyklingu, która stanie się jednym z narzędzi służących do zobrazowania działań miasta. Głównym jej elementem jest sześcian o wymiarach ok. 2,5 m, na którym pojawiać się będą w cyklu kilkudniowym kolejne informacje o celach realizowanych przez Miasto. Każdemu celowi zostanie przyporządkowany nowy element instalacji, którego zadaniem będzie prezentacja konkretnych działań. Częścią instalacji jest też podświetlana mapa świata, która zasilana jest bateriami słonecznymi.

Kampania prowadzona będzie również w intrenecie.