![](https://prod-zmp.s3.pl-waw.scw.cloud/uploads/post/image/11571/thumb_1_3_www-materialy.jpg?X-Amz-Expires=600&X-Amz-Date=20240727T112046Z&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=SCWNS07DYNDXX7TN9XNZ%2F20240727%2Fpl-waw%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Signature=2393f351d883ab638ea968e500bf330c35f68e0aa6449b94fc6894ee1e2f62fd)
![zmp-logo.jpg](https://prod-zmp.s3.pl-waw.scw.cloud/uploads/post/image/11456/display_zmp-logo.jpg?X-Amz-Expires=600&X-Amz-Date=20240727T112046Z&X-Amz-Algorithm=AWS4-HMAC-SHA256&X-Amz-Credential=SCWNS07DYNDXX7TN9XNZ%2F20240727%2Fpl-waw%2Fs3%2Faws4_request&X-Amz-SignedHeaders=host&X-Amz-Signature=7079e2a9c72cd9c463e96f7a1ff86afcae6b2367137dd53088039ef4709b385e)
Oświadczenie
W trwającej kampanii wyborczej kandydaci posługują się rozmaitymi argumentami, które mają potwierdzić ich kompetencje samorządowe. Ostatnio doszło do posłużenia się marką Związku Miast Polskich w kampanii wyborczej w Rzeszowie, m.in. w procedurze sądowej w trybie wyborczym. Kandydat używa w sposób nieuprawniony określenia „doradca Związku Miast Polskich”. W naszej organizacji nie istnieje taki tytuł ani funkcja. Bardzo liczni eksperci zewnętrzni, zatrudniani przez nas w różnych projektach, są niekiedy określani jako doradcy (zwłaszcza doradcy miast) – chętnie korzystamy z ich doświadczenia i do nich się „przyznajemy”. Nie uprawnia to jednak nikogo do posługiwania się tym kontekstem w agitacji wyborczej.
Związek Miast Polskich uczestniczy w trwającej kampanii przed wyborami samorządowymi wyłącznie w formie prowadzonej wraz z Unią Metropolii Polskich akcji profrekwencyjnej. Przesłanie Zarządu ZMP na tegoroczne wybory samorządowe jest publicznie znane i określa stanowisko Związku (https://www.miasta.pl/aktualnosci/przeslanie-zarzadu-zmp-na-wybory-samorzadowe-2024).
(-) Andrzej Porawski
Dyrektor Biura Związku