Komisja Praw Człowieka i Równego Traktowania ZMP przeciwko podręcznikowi do „HiT”
Na swoim wrześniowym posiedzeniu Komisja Praw Człowieka i Równego Traktowania ZMP przyjęła stanowisko w sprawie drugiej części podręcznika prof. Wojciecha Roszkowskiego „Historia i Teraźniejszość”.
portrayal-89193_1920.jpg
fot. portrayal-89193_1920

Znalazły się w nim m.in. tezy, że prawa człowieka, praktycznie nie są prawem, ale przywilejem, twierdzenia, że jedynie tradycyjna rodzina, miłość i zaangażowanie obojga rodziców zapewnia dzieciom prawidłowy rozwój i że homoseksualizm jest tworem kulturowym i w większości przypadków może podlegać terapii. Podręcznik prezentuje obraz migrantów jako młodych muzułmanów, agresywnych mężczyzn w wieku poborowym, szturmujących granice państw europejskich, a także informuje, że „Ekologizm” to zagrożenie i kult, że stężenie CO2 w atmosferze mogłoby być większe, a naukowcy wcale nie są przekonani co do zmiany klimatu. To wszystko sprawia, że członkowie Komisji Praw Człowieka i Równego Traktowania ZMP wyrazili swój sprzeciw wobec upowszechniania tej publikacji w szkołach:

Oceny przedstawione w treści podręcznika są krzywdzące dla różnych grup społecznych i naruszają art. 30 Konstytucji tj. zasady ochrony godności człowieka. Stwierdzenia zawarte w treści tego podręcznika, dotykają osoby należące do mniejszości, tj. migrantów, młodzież LGBT+, dzieci i młodzież wychowywane w rodzinach niepełnych – czytamy w stanowisku.

W dobie głębokiego kryzysu psychicznego dzieci i młodzieży, gdy w Polsce aż 630 tys. dzieci potrzebuje stałego wsparcia specjalistów, a drugą najczęstszą przyczyną śmierci młodych ludzi w Europie jest samobójstwo, stanowczo sprzeciwiamy się dopuszczeniu do użycia w szkołach podręcznika, który stygmatyzuje i krzywdzi mniejszości, pogłębia problem nietolerancji i wykluczenia – dodają członkowie Komisji.


POZOSTAŁE ARTYKUŁY