Jarosław - Miasto podąża w kierunku „olśnień”
Marka miasta to nie tylko logo i hasło, ale przede wszystkim wyraz reputacji oraz tożsamości konkurencyjnej. Dobrze zaprojektowana wzbudza zainteresowanie przedsiębiorców i turystów, przyczynia się do przywiązania i dumy mieszkańców z małej ojczyzny.
IMG-0096.jpg

Z czym kojarzy się miasto Jarosław, jakie wywołuje obrazy i emocje? Jaka jest wizja marki Jarosław, jaką ta marka ma mieć osobowość i jakie emocje wzbudzać? W jaki sposób używać mediów społecznościowych, aby komunikacja miasta była czytelna, interesująca, zawierała wartościowe treści i skutecznie docierała do zainteresowanych osób?

Na powyższe pytania starali się odpowiedzieć pracownicy urzędu oraz jednostek miejskich podczas jesiennych warsztatów pt. „Jarosław – miasto olśnień: tożsamość marki i promocja w mediach społecznościowych”, prowadzonych przez ekspertów Związku Miast Polskich: dr Jarosława Górskiego i Kamila Niklewicza, zorganizowanych w ramach Programu „Rozwój lokalny”.

Istotnym elementem warsztatów była tematyka mediów społecznościowych, a dokładnie komunikacji miasta z mieszkańcami poprzez media społecznościowe oraz radzenie sobie z hejtem w sieci.

Wszyscy uczestnicy zgodzili się, że ich praca na rzecz miasta oraz komunikacja, którą prowadzą z mieszkańcami i partnerami, ma znaczenie dla reputacji miasta. Projekt marki miasta może natomiast pomóc usprawnić, uspójnić i wzmocnić pozytywną komunikację.

Warsztaty nt. marki miasta Jarosławia poprzedzone zostały konferencją, która odbyła się pod koniec sierpnia z okazji Jarmarku Jarosławskiego – wielkiego święta handlu i kultury, najważniejszego dla miasta – i dla jego marki! – wydarzenia w roku.

Z tej okazji nie mogło zabraknąć dyskusji nt. tworzenia produktu turystycznego w modelu turystyki zrównoważonej, w którą włączyli się przedstawiciele miast uczestniczących w Programie „Rozwój lokalny” oraz goście z Norwegii.


POZOSTAŁE ARTYKUŁY