W otoczeniu dwóch wrocławskich szkół pojawią się znaki „zakaz wjazdu” oraz bariery nożycowe, które wyznaczą odcinki ulic dostępne tylko dla poruszania się pieszo, rowerem bądź hulajnogą.

Zdecydowana większość dzieci dociera do szkoły pieszo, komunikacją zbiorową, rowerem, czy na hulajnodze. Jednak to wzmożony ruch samochodów przed szkołami jest dla nich największym zagrożeniem.

W październiku Biuro Zrównoważonej Mobilności Urzędu Miejskiego Wrocławia będzie realizować pilotażowy projekt „Szkolna ulica”. Jego głównym celem jest zwiększenie bezpieczeństwa dzieci na drodze do szkoły. W projekcie biorą udział 2 wrocławskie szkoły.
Projekt ten jest bezpośrednio inspirowany wdrażanym w Wiedniu działaniu „Schulstraße”, choć podobne działania znane są także w wielu innych miastach Europy. Wrocławska „Szkolna Ulica” będzie pierwszym takim działaniem w Polsce.

Jak będzie to dokładnie wyglądało?
W październiku na pół godziny przed pierwszą lekcją będziemy udostępniać fragment ulicy bezpośrednio przy szkole dla dzieci, by ostatni odcinek mogły swobodnie przejść lub przejechać na rowerze bądź hulajnodze, w otoczeniu wolnym od ruchu samochodowego. Chcemy w ten sposób stworzyć przestrzeń, która będzie przedłużeniem podwórka szkolnego – miejscem spotkań przed lekcjami i rozmów, w którym dzieci poczują się swobodnie i bezpiecznie.
W otoczeniu szkół pojawią się znaki „zakaz wjazdu” oraz bariery nożycowe, które wyznaczą odcinki ulic dostępne tylko dla poruszania się pieszo, rowerem bądź hulajnogą. Wraz z pierwszym dzwonkiem, bariery zostaną usunięte, a przejazd innymi pojazdami będzie wznowiony. Nad zmienioną organizacją ruchu będzie czuwać Straż Miejska.