Ty decydujesz czy masz ochotę – wystartowała kampania „Ciąg dalszy po zgodzie”
25 listopada wystartowała kampania społeczna „Ciąg dalszy po zgodzie”. Do sieci i na telebimy trafił promujący kampanię spot. Uruchomiono też stronę pozgodzie.pl z bazą wiedzy nt. zgody w relacjach intymnych.
plansza_logotypy__1_.png

700 milionów – tyle kobiet przynajmniej raz w życiu doświadczy zdaniem ONZ przemocy. Jak wskazują badania w wielu przypadkach przemoc, która spotyka kobiety, dotyczy sfery intymnej, a jej sprawcą jest były lub obecny partner – według analizy Fundacji STER, w Polsce aż w 85% przypadkach. - Zdecydowaliśmy się, że w ramach „16 dni akcji przeciw przemocy ze względu na płeć” poruszymy właśnie temat zgody, bo polskie prawodawstwo odbiega w tej kwestii od światowych norm. Tego dotyczyć będzie kampania „Ciąg dalszy po zgodzie”. Obecnie nie definiuje ono takiego pojęcia, jak świadoma zgoda, a zgodnie z prawem, przemoc seksualna nie jest przestępstwem, jeśli odmowa lub protest osoby krzywdzonej były mało wyraźne lub nieoczywiste – mówi Piotr Sasin, dyrektor krajowy CARE International in Poland.

Pomarańczowy kolorem bez przemocy

„16 dni akcji przeciw przemocy ze względu na płeć” to globalna akcja organizowana od 1991 roku. Startuje 25 listopada, czyli w Międzynarodowy dzień eliminacji przemocy wobec kobiet, a kończy się 10 grudnia – w Dzień praw człowieka. Symbolem akcji jest kolor pomarańczowy, który ma oznaczać lepszą, pozbawioną przemocy przyszłość. I to właśnie na ten kolor co roku podświetlane są budynki na całym świecie. W tym roku w Polsce będą to m.in. Most Śląsko-Dąbrowski w Warszawie i Kładka Bernatka w Krakowie.

Ciąg dalszy po zgodzie

Globalna akcja 16 dni stała się pretekstem dla CARE International in Poland i pięciu organizacji partnerskich – Autonomii, FEDERY, Fundacji W Stronę Dialogu, Polskiego Forum Migracyjnego oraz SEXEDPL – do stworzenia wspólnej kampanii „Ciąg dalszy po zgodzie”. Jej głównym celem jest uświadomienie młodym osobom, że w relacjach intymnych mają możliwość wyrażenia zgody lub odmowy na kontakt seksualny z drugą osobą. I że to jest coś zupełnie normalnego. Stąd pomysł na promujący kampanię spot „Ciąg dalszy po zgodzie”, którego reżyserką jest pochodząca z Ukrainy Liza Ruda. - Chciałam, aby każda kobieta, niezależnie od pochodzenia, mogła się utożsamiać z główną bohaterką. Moim celem jest pokazanie młodym kobietom, że są indywidualnościami i nie są gorsze od mężczyzn. Jeśli ktoś obraża się na Twoją odmowę i brak zgody, nie jest to Twój problem - mówi Liza Ruda. Spot kampanii można zobaczyć na ulicach Krakowa i Warszawy, w stołecznej komunikacji miejskiej oraz w mediach społecznościowych. W ramach kampanii uruchomiona została również edukacyjna strona pozgodzie.pl z podstawowymi informacjami na temat zgody w relacjach intymnych, uzupełnionymi o kontakty pomocowe. Wszystko w języku polskim, ukraińskim i angielskim.

Kto za tym stoi?

Kampanię „Ciąg dalszy po zgodzie” prowadzi fundacja CARE International in Poland we współpracy z organizacjami społecznymi: Autonomią, FEDERĄ, Fundacją W Stronę Dialogu, Polskim Forum Migracyjnym oraz SEXEDPL. Za ideę kreatywną, strategię, komunikację, produkcję spotu odpowiada grupa kreatywna CUKIER. Za zakup mediów odpowiada butik mediowy milco.

Więcej w załączonej informacji prasowej.

Więcej informacji

Załączniki:
Informacja prasowa


POZOSTAŁE ARTYKUŁY