Sopot – Kolejny woonerf
Dobiegła końca budowa drugiego woonerfu w mieście. Ul. Kolejowa jest przyjazną, zieloną przestrzenią z ciekawą małą architekturą, bez wyraźnego podziału na jezdnię i chodnik, z pierwszeństwem dla pieszych i rowerzystów.
Sopot-kolejny_woonerf.jpg
fot. UMS

Kompleksowa przebudowa objęła przede wszystkim ulicę Kolejową, ale również ulice Marynarzy, Podjazd oraz skrzyżowania ulic Podjazd i Sikorskiego z aleją Niepodległości. Po remoncie

Rewitalizacja ul. Kolejowej to wielobranżowa inwestycja, która objęła przebudowę układu dróg wokół sopockiego dworca kolejowego. W ramach inwestycji powstała tzw. strefa woonerf. Przebudowa ulic: Kolejowej i Marynarzy oraz ciągów pieszo-jezdnych pomiędzy aleją Niepodległości i ul. Kolejową, umożliwiła stworzenie współdzielonej przestrzeni dla ruchu pieszych, rowerzystów i samochodów. Projekt objął także przebudowę układu drogowego wraz z budową i przebudową uzbrojenia podziemnego: kanalizacji deszczowej, przebudowy zamkniętych koryt dwóch sopockich potoków, sieci wodno-kanalizacyjnych, oświetlenia ulicznego oraz sieci teletechnicznej. Zmodernizowane zostały ciągi pieszo – jezdne, powstał zdrój uliczny oraz ekrany i gabionowe elementy dekoracji, zakrywające mury oporowe od strony torów kolejowych. Zamontowano pierwszy w Sopocie dwupoziomowy parking rowerowy. Teren wzbogacił się o elementy małej architektury takie jak stylowe i energooszczędne lampy miejskie, wygodne ławki i kosze na śmieci.

– Zmodernizowana ulica Kolejowa to kolejne przyjazne miejsce w Sopocie po oddanej w ubiegłym roku ul. Parkowej. Dużo zieleni, kwiaty, nowoczesna mała architektura, a przede wszystkim uspokojenie ruchu i pierwszeństwo dla pieszych i rowerzystów. Woonerf to taki sposób na organizowanie przestrzeni, który bardzo polubiliśmy w naszym mieście. Co więcej, idealnie pasuje do kurortowego charakteru Sopotu, dlatego już planujemy kolejne – mówi Marcin Skwierawski, wiceprezydent Sopotu. – Warto również podkreślić praktyczne znaczenie tej przebudowy, bo jednocześnie zmodernizowaliśmy infrastrukturę i sieci podziemne, a zwłaszcza kanalizację deszczową, co znacznie poprawia bezpieczeństwo przeciwpowodziowe, zwłaszcza dolnych obszarów miasta. Takie prace zostały również przeprowadzone na ul. Kolejowej – dodaje wiceprezydent Sopotu.

Rezygnacja z tradycyjnego układu chodnik - jezdnia - chodnik pozwoliła optymalnie gospodarować przestrzenią, której ważnym elementem stała się zieleń. Ponad 5,5 tys. nowych roślin: drzew, krzewów, traw i kwiatów sprawiło, że będąc w centrum nie odczuwamy przytłaczającego ciężaru miasta tętniącego życiem.

Więcej informacji


POZOSTAŁE ARTYKUŁY