

Pięć lat temu, w samym środku pandemii, odbył się pierwszy Kongres Sport Biznes Polska. W pełni zdalnie, w czasach, gdy branża sportowa i biznesowa mierzyła się z największymi wyzwaniami w historii. To wtedy Igrzyska Olimpijskie w Tokio i UEFA Euro 2020 zostały przełożone, a Iga Świątek zdobywała swój pierwszy, historyczny wielkoszlemowy tytuł. Dziś, po dziewięciu edycjach i setkach godzin dyskusji, Kongres SBP wraca w jubileuszowej odsłonie jako największe w Polsce wydarzenie integrujące i kształtujące środowisko sportowo-biznesowe.
Tym razem wydarzenie zyska jeszcze silniejszy, międzynarodowy charakter. Organizatorzy połączą polską branżę sportową z zagranicznymi ekspertami, aby inspirować się najlepszymi światowymi praktykami i przenosić je na rodzimy grunt. „Jubileusz to idealny moment, by otworzyć się jeszcze szerzej na globalne doświadczenia i pokazać, że polski sport i biznes sportowy mają ambicje nie tylko być częścią międzynarodowej dyskusji, ale także chcą nadawać jej ton i kierunek” – podkreśla Łukasz Banaszak, dyrektor zarządzający Sport Biznes Polska.

Program jubileuszowej edycji został podzielony na dwa intensywne dni.
Pierwszy dzień to aż pięć bloków tematycznych oraz masterclassy prowadzone przez praktyków. Na scenach zostaną poruszone najważniejsze dla branży zagadnienia – od dyplomacji sportowej i budowania globalnego wizerunku Polski poprzez sport, przez sportowca jako markę i storytelling sportowy jako element kampanii reklamowych, aż po przyszłość kobiecego sportu i rozwój niszowych dyscyplin.
Eksperci zastanowią się, czy lepsze efekty dają długoterminowe czy krótkie projekty sponsoringowe, jak mierzyć niematerialną wartość sportu, czym jest Next-Gen Sponsorship, a także jak zmienia się konsumpcja transmisji sportowych w obliczu nowych technologii i wyzwań demograficznych. W agendzie znajdą się również tematy dotyczące cyfryzacji, roli danych i AI w sporcie, rozwoju fan engagement oraz transformacji związków sportowych.
Część lokalna i infrastrukturalna obejmie m.in. debatę o tym, czy budować nowy stadion czy inwestować w siłownie plenerowe, jak aktywizować mieszkańców miast i seniorów, a także jak zadbać o cyberbezpieczeństwo obiektów sportowych.
Całość uzupełnią inspirujące rozmowy ze sportowcami, którzy opowiedzą o sile marki budowanej na boisku i poza nim.
Drugi dzień to w całości warsztaty, praktyczne sesje prowadzone przez ekspertów, w trakcie których uczestnicy otrzymają konkretne narzędzia i rozwiązania możliwe do wdrożenia w swojej codziennej pracy.
Więcej informacji oraz szczegółowy program X Kongresu SBP dostępny jest na stronie organizatora: https://tiny.pl/qysjt3p7