V Krajowy Kongres Sekretarzy
28 i 29 września br. Fundacja Rozwoju Demokracji Lokalnej im. Jerzego Regulskiego oraz Krajowa Rada Forów Sekretarzy JST zapraszają na V Krajowy Kongres Sekretarzy. Patronem wydarzenia jest m.in. ZMP.
Kongres_sekretarzy.jpg

Wydarzenie wraca po dwóch latach przerwy, tym razem w wersji hybrydowej!

Krajowy Kongres Sekretarzy jest dorocznym, ogólnopolskim przedsięwzięciem o charakterze otwartym. W wydarzeniu biorą udział nie tylko Sekretarze – zarówno ci zrzeszeni w regionalnych forach branżowych, działających przy Fundacji Rozwoju Demokracji Lokalnej, jak również ci, którzy jeszcze do nich nie należą, lecz również inni pracownicy jednostek samorządu terytorialnego w Polsce.

Organizowane przez FRDL wydarzenie będzie dotyczyło bieżących aspektów funkcjonowania samorządu. Rolą Sekretarzy jest zapewnienie prawidłowej pracy urzędów gminnych, miejskich, powiatowych i wojewódzkich, którymi kierują dlatego poruszana podczas kongresu tematyka jest tak ważna dla wszystkich samorządów.

Oczywiście w tym roku nie może zabraknąć tematyki uwzględniającej rzeczywistość pandemiczną. W ciągu dwóch dni obrad i dyskusji uczestnicy nie tylko podsumują ostatni rok, lecz także zastanowią się nad skutkami i wnioskami na najbliższą przyszłość. Kongres będzie także jedną z niewielu okazji do wysłuchania Menedżerów Urzędów z innych krajów, którzy podzielą się z nami swoimi doświadczeniami w dostosowaniu realizowanych usług do sytuacji pandemicznej w swoich krajach.

Krajowy Kongres Sekretarzy to przede wszystkim wymiana doświadczeń i poglądów oraz debata w gronie eksperckim wokół najbardziej aktualnych zagadnień istotnych dla sprawnego funkcjonowania i zarządzania JST z punktu widzenia roli i zadań sekretarza. Wymiana informacji, ciągła nauka i aktualizacja wiedzy jest niezbędna do prawidłowego wykonywania obowiązków samorządowych w zmieniających się warunkach.

W programie znajdą się liczne tematy związane z zarządzaniem jednostką z uwzględnieniem pracy zdalnej, kontroli zarządczej, ochrony danych osobowych, elektronizacji usług publicznych i wielu innych ważnych dla samorządów zagadnień. Bloki tematyczne podzielono na cztery moduły:

  • Zarządzanie zasobami ludzkimi i administracją, 
  • Otwarty i przejrzysty urząd, 
  • Zarządzanie rozwojem gminy 
  • Realizacja obowiązków uchwałodawczych – najważniejsze aspekty.

Tegoroczny Kongres będzie realizowany w formule hybrydowej, co oznacza że będzie można w nim uczestniczyć zarówno stacjonarnie będąc w Warszawie lub online poprzez profesjonalną platformę do realizacji wydarzeń.

Rejestracja na kongres – TUTAJ


POZOSTAŁE ARTYKUŁY