Granty dla samorządów na testowanie rozwiązań IT – do zdobycia łącznie 1,5 mln zł
Polski Fundusz Rozwoju uruchomił Giełdę Miejskich Technologii – specjalną platformę, która łączy dostawców rozwiązań z obszaru smart city z potrzebami miast. O pierwsze granty można już aplikować od 17 do 30 października br.
Giełda_Miejskich_Technologii_-_Platforma_Cyfrowego_Rozwoju.png

Giełda już działa i teraz w jednym miejscu samorządowiec może w prosty sposób porównać oferty różnych firm technologicznych, znaleźć potrzebne rozwiązanie oraz złożyć wniosek o grant na sfinansowanie testów wybranego produktu. O pierwsze granty można aplikować od 17 do 30 października br. Łącznie samorządy mogą pozyskać aż 1,5 mln zł.

Giełda Miejskich Technologii powstała z myślą o wsparciu samorządów we wdrażaniu projektów technologicznych z obszaru smart city. Nowe narzędzie pozwala oszczędzić czas, ułatwia procesy decyzyjne oraz daje szansę na pozyskanie bezzwrotnego finansowania.

Na platformie gminy mogą znaleźć rozwiązania IT w modelu usługowym, których wdrożenie i testowanie jest możliwe w okresie od 6 do 12 miesięcy. Giełda jest miejscem prezentacji różnorodnych rozwiązań informatycznych podzielonych na obszary tematyczne np. inteligentne zarządzanie oświetleniem miejskim i zużyciem mediów, komunikacja z mieszkańcami, zarządzanie transportem publicznym czy automatyzacja procesów administracyjnych.

Platforma ma ułatwić miastom poznanie aktualnej oferty technologicznej, a także umożliwić sprawdzenie działania wybranego produktu w praktyce. Gminy zainteresowane wdrożeniem rozwiązania wybranego poprzez Giełdę Miejskich Technologii mogą aplikować o grant na jego testowanie i bezpłatnie korzystać z oferty dostawcy nawet przez 12 miesięcy.

PFR zaplanował 5 naborów wniosków - każdy z pulą 300 tys. zł. Oznacza to, że do samorządów trafi łącznie 1,5 mln zł wsparcia na przyspieszenie procesu cyfryzacji. Pierwszy nabór rozpocznie się już 17 października i potrwa do 30 października. Informacje o kolejnych naborach wniosków będą publikowane na stronie https://gieldamiejskichtechnologii.pl/oraz w mediach społecznościowych PFR.

Jak korzystać z Giełdy Miejskich Technologii?

To proste. Każda gmina może bezpłatnie założyć swój profil na platformie i zapoznać się z katalogiem produktów, zawierającym wyselekcjonowane rozwiązania informatyczne, przedstawione w przystępny i usystematyzowany sposób. Samorząd może wybrać z katalogu dowolny produkt, który chciałby przetestować i ma szansę zrobić to całkowicie bezpłatnie. Wystarczy złożyć wniosek online o mikrogranty w wysokości do 50 tysięcy zł. Gminy, które uzyskają pozytywny wynik otrzymają finansowanie na wdrożenie wybranego produktu i testowanie go we wskazanym okresie.

Więcej informacji znajduje się na stronie https://gieldamiejskichtechnologii.pl/.

Zespół PFR przygotował dla samorządów także krótki e-book, w którym znajdują się inspirujące przykłady na wykorzystanie technologii w miastach. Bezpłatny e-book z opisami ciekawych wdrożeń innowacji jest już do pobrania.


POZOSTAŁE ARTYKUŁY