Program warsztatu
„Przygotowanie do wyborów”
- kampania wyborcza burmistrza i prezydenta miasta
- Cele i planowanie bieżącej działalności publicznej:
a) jak formułować swoje cele,
b) jak zwiększyć szansę na realizację celów. - Grupy docelowe prezydenta/burmistrza.
- Przekaz na czas kampanii wyborczej,
a) tematy,
b) hasła,
c) program. - Materiały wyborcze.
- Taktyka wyborcza:
a) kampania bezpośrednia,
b) kampania medialna,
c) kampania ukierunkowana,
d) kampania negatywna. - Wystąpienia publiczne:
a) zasady przygotowania wystąpień publicznych z uwzględnieniem celu wystąpienia, profilu odbiorców, tematu oraz dostępnych narzędzi,
b) wskazówki, o czym pamiętać w trakcie wystąpień i jak reagować w sytuacjach kryzysowych,
c) sposoby na uatrakcyjnienie wystąpienia. - Narzędzia komunikacji podczas kampanii wyborczej:
a) prasa,
b) radio,
c) telewizja,
d) Internet. - Obrona przed czarnym PR.
Prezentacja dr. Sergiusza Trzeciaka podczas drugiego dnia obrad plenarnych.
Część 1 prezentacji - zostanie poświęcona ogólnej koncepcji strategii kampanii
Część 2 prezentacji - zostaną zaprezentowane wybrane narzędzia kształtowania wizerunku miasta w Internecie. Omówiony zostanie również efekt synergii pomiędzy kształtowaniem wizerunku miasta a budowaniem wizerunku jego prezydenta bądź burmistrza, ze szczególnym uwzględnieniem sprawozdania na koniec kadencji.
Prezentacja dr. Sergiusza Trzeciaka przeznaczona na warsztat, który zostanie poświęcony tematowi budowania strategii kampanii wyborczej, planowania przebiegu kampanii oraz wyboru odpowiednich narzędzi komunikacji
Dossier trenera
dr Sergiusz Trzeciak
Konsultant polityczny, prawnik, ekspert z zakresu marketingu politycznego, wizerunku publicznego i public relations. Wykładowca marketingu politycznego w Collegium Civitas oraz personal branding w ramach programu Executive MBA i DBA PAN. Trener z międzynarodowym doświadczeniem.
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji UAM i Wydziału Prawa Uniwersytetu Środkowoeuropejskiego w Budapeszcie. W latach 2000-2001 stypendysta British Council w St. Antony’s College na Uniwersytecie w Oksfordzie. W 2006 roku obronił doktorat na Wydziale Stosunków Międzynarodowych London School of Economics, gdzie prowadził również seminaria ze studentami z przedmiotu analiza polityki zagranicznej. Absolwent i wykładowca Szkoły Liderów.
W latach 2006-2008 Prezes Instytutu Sobieskiego w Warszawie.
Brał aktywny udział w kilkunastu kampaniach wyborczych w Polsce i w Wielkiej Brytanii. Przeszedł przez różne szczeble zaangażowania: od wolontariusza, poprzez członka sztabu wyborczego aż po niezależnego konsultanta politycznego. Od 1998 roku prowadzi szkolenia głównie z zakresu marketingu politycznego, w których udział wzięło około 3 000 osób, w tym około 130 obecnych polskich i zagranicznych parlamentarzystów oraz setki wójtów, burmistrzów, prezydentów
i radnych różnych szczebli samorządu terytorialnego. Doradza partiom politycznym, sztabom wyborczym oraz indywidualnym kandydatom startującym w wyborach parlamentarnych
i samorządowych. Współpracował m.in. z Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej, Fundacją Konrada Adenauera oraz Związkiem Miast Polskich.
Obecnie jest konsultantem i trenerem Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie,
z ramienia której przeszkolił ponad 300 liderów organizacji społecznych i politycznych w Europie, Azji i Afryce Północnej.
Autor sześciu książek na temat marketingu politycznego i analizy polityki, które ukazały się
w Polsce i Wielkiej Brytanii: „Strategie kampanii wyborczej” (1998, 2001, 2005), „Jak wygrać wybory samorządowe?” (2002), „Kampania wyborcza. Strategia sukcesu” (2005), „Gra o Europę. Negocjacje akcesyjne Polski z Unią Europejską” (2010), „Marketing polityczny w Internecie” (2010) oraz Poland’s EU Accession (2011).
Jest również komentatorem politycznym w mediach, występował i udzielał komentarzy dla około 80 mediów, włączając w to niemal wszystkie najważniejsze polskie media i wiele czołowych mediów międzynarodowych.
Na stronie www.trzeciak.pl udostępnia swój poradnik wyborczy oraz prowadzi blog poświęcony tematyce personal branding, czyli kształtowaniu marki osobistej.