
Szkolenia dla finalistów konkursu „Samorządowy Lider Zarządzania 2013 – Samorząd jako pracodawca”
KOMUNIKACJA-NEGOCJACJE-MEDIACJE
W warsztatach zorganizowanych w ramach projektu „Dialog społeczny w sektorze i przedsiębiorstwach samorządowych” dla finalistów konkursu „Samorządowy Lider Zarządzania 2013 – Samorząd jako pracodawca” w Karpaczu w dniach 16 i 17 stycznia br. wzięło udział 16 przedstawicieli z 7 samorządów i jednego miejskiego przedsiębiorstwa.
Tematyka szkolenia przygotowanego przez DSM Trading Service obejmowała takie zagadnienia jak: zaawansowaną komunikację, psychologię komunikacji w negocjacjach, skuteczne budowanie relacji, zarządzanie konfliktem oraz negocjacje i mediacje. Oprócz niezbędnej części teoretycznej nacisk położono na ćwiczenia praktyczne – symulacje i testy, które pozwoliły uczestnikom nauczyć się, jak lepiej i skuteczniej zarządzać konfliktem, pokonać bariery komunikacyjne i efektywniej się komunikować czy prowadzić negocjacje. Wszyscy uczestnicy z wielkim entuzjazmem i zaangażowaniem brali udział w zadaniach. Biorący udział w szkoleniu otrzymali obszerne materiały szkoleniowe, a na zakończenie certyfikaty.
W kwestionariuszu oceny szkolenia bardzo wysoko oceniono dobór dyskutowanych zagadnień, merytoryczną wartość prezentacji i dyskusji, sposób przedstawiania tematów, a także lokalizację, organizację czasu oraz obsługę administracyjną. Pozytywnie odniesiono się również do efektów spotkania. Większość respondentów stwierdziła, że dowiedziała się czegoś nowego na temat różnych form udziału pracowników w zarządzaniu urzędem czy przedsiębiorstwem komunalnym oraz metod efektywnego dialogu na linii pracodawca – pracobiorcy w JST. Uczestniczy utwierdzili się też w przekonaniu o użyteczności dialogu społecznego.