
Informacja o programie
Poland – Meetings Destination (PMD) jest projektem cyklicznym, realizowanym w wielu płaszczyznach i przy współpracy wielu podmiotów, w celu tworzenia warunków szybszego rozwoju, integracji oraz systematycznej promocji rynku przyjazdowej turystyki konferencyjnej i tak zwanego przemysłu spotkań w Polsce. Przedsięwzięcie ma charakter otwarty i rozwojowy, kierowane jest do wszystkich zainteresowanych środowisk oraz instytucji. Autorem i integratorem projektu jest platforma multimedialna The Warsaw Voice, reprezentowana przez spółkę wydawcy
WV Marketing.
Kluczowym elementem programu, realizowanego w ramach projektu, jest cykliczna konferencja Poland – Meetings Destination, kierowana do wszystkich środowisk i instytucji, zainteresowanych rozwojem branży spotkań w Polsce, w tym profesjonalistów MICE, ekspertów, decydentów rządowych i samorządowych. Pierwsza edycja tego wydarzenia, zrealizowana z udziałem gości z zagranicy, miała miejsce 17.03.2014, w Warszawie, w centrum konferencyjnym Stadionu Narodowego i stanowiła pierwszy dzień cyklu spotkań branży MICE, realizowanych pod nazwą Meetings Week Poland. Liczba uczestników, reprezentujących głównie szeroko pojęty przemysł spotkań i branżę hospitality, sięgnęła 150 osób. W programie uczestniczyło łącznie ponad 30 prelegentów i dyskutantów. Kolejna edycja już w marcu 2015 roku.
Współorganizatorami konferencji i zarazem jej głównymi partnerami merytorycznymi w 2014 roku były: Ministerstwo Sportu i Turystyki oraz Polska Organizacja Turystyczna, wraz z Poland Convention Bureau. Wśród partnerów organizujących przedsięwzięcie znalazł się także Stadion Narodowy, Warszawska Organizacja Turystyczna oraz Warsaw Destination Alliance. Strategicznym Partnerem konferencji, jak i całego programu PMD, jest Grupa Hotelowa ORBIS. Od początku tego przedsięwzięcia wspierają je także główne stowarzyszenia, aktywne na rynku MICE, to jest Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce (SKKP), MPI Poland Club, Stowarzyszenie Branży Eventowej (SBE) oraz Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel SOIT. Pełna lista partnerów przedsięwzięcia znajduje się na stronie: www.PolandMeetingsDestination.pl, a także tutaj.
Wątki, stanowiące główne motywy programu PMD kontynuuje seria seminariów, połączonych z debatami oraz związanych z nimi publikacji drukowanych i elektronicznych, w tym w zapisie video oraz tekstowo – graficznym. Na rok 2014 zaplanowano trzy takie spotkania i debaty z udziałem kluczowych postaci oraz instytucji, zaangażowanych w projekt. Pierwsze odbyło się 11 czerwca w hotelu Sofitel Victoria w Warszawie, w ramach szerszego seminarium, poświęconego rynkowi podróży służbowych w Polsce i raportowi na ten temat, przygotowanemu na zlecenie Orbis S.A. Była to godzinna dyskusja panelowa z udziałem reprezentantów branży MICE oraz Ministerstwa Sportu i Turystyki, poświęcona korzyściom, jakie gospodarka odniosłaby dzięki intensywniejszemu niż dotąd rozwojowi przemysłu spotkań i turystyki przyjazdowej w Polsce (informacja i pełny zapis dyskusji będzie wkrótce dostępny na stronie www.PolandMeetingsDestination.pl). Już 23 września, w gmachu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, odbędzie się półdniowe seminarium Poland – Meetings Destination, poświęcone tematyce polskiego rynku spotkań, a w listopadzie – kolejny panel dyskusyjny, w ramach organizowanego przez Orbis SA seminarium na temat sektora MICE w Polsce.
W 2014 roku planujemy także łącznie 4 publikacje, poruszające tematy programu Poland Meetings Destination, przy czym pierwsza, licząca 10 stron w magazynie The Warsaw Voice i obejmująca raport nt. potencjału rozwojowego rynku międzynarodowych spotkań w Polsce, ukazała się już z początkiem maja. Kolejne publikacje ukażą się w formie wydzielonych sekcji The Warsaw Voice magazine po kolejnych spotkaniach, realizowanych w ramach PMD. Dodatkowo, w Internecie udostępniane są także zapisy z dokumentowanych techniką video debat PMD.
Pełny zapis video z marcowej konferencji dostępny jest pod adresem www.PolandMeetingsDestination.pl (prawa sekcja na Home Page serwisu).
Kilkuminutowy reportaż z wydarzenia jest do obejrzenia tutaj.
Pierwsza edycja publikacji Poland - Meetings Destination na łamach The Warsaw Voice dostępna jest w formacie PDF tutaj. Wszystkie zamieszczone tam teksty są także opublikowane w ramach elektronicznej wersji magazyny na www.WarsawVoice.pl.
W zamyśle integratora projektu Poland - Meetings Destination cykl będzie kontynuowany w latach następnych. Trwają już prace merytoryczne nad drugą edycją konferencji, otwierającej go w 2015 roku, przewidzianej na marzec. Postępy prac nad projektem będą publikowane pod adresem www.PolandMeetingsDestination.pl.
Patroni i Partnerzy programu Poland – Meetings Destination w czerwcu 2014 roku: