
Połowę uczestników tej Empirii stanowili skarbnicy miast, pozostałe osoby to pracownicy urzędów miast odpowiadający za zarządzanie projektami.
Uczestnicy EMPIRII dzielili się swoją wiedzą, doświadczeniem i dobrymi praktykami w zarządzaniu finansami miasta oraz programowaniu jego rozwoju w kontekście wykorzystywania dostępnych oraz budowania nowych zasobów miasta.
Wśród wielu zidentyfikowanych wyzwań w pracy sieci kluczowymi zagadnieniami, nad którymi pracowali jej członkowie, były:
- Zarządzanie projektami
- Komunikacja - planowanie a finansowanie
- Budżet (projekt, klasyfikacja, obieg dokumentów)
- Analizowanie i monitorowanie inwestycji
- Zarządzanie długiem
- VAT przy inwestycjach
- Źródła finansowania, w tym Polski Ład
- CUW-y (tworzenie i funkcjonowanie).
Na koniec uczestnicy „finansowej” Empirii opracowali poradnik „Budżetowanie i Projektowanie Sukcesu - praktyczne wskazówki”, który w syntetyczny sposób pokazuje dobre praktyki z miast uczestniczących w pracach tej sieci. Materiał ten stanowi cenne uzupełnienie dotychczas funkcjonujących procedur i procesów w miastach w obszarze zarządzania projektami. Głównym celem tego opracowania jest wsparcie procesu planowania nowych projektów i zarządzania projektami w jednostkach samorządu terytorialnego (JST).
Więcej na temat pracy sieci „Zasoby miast – Finanse” – TUTAJ.