„Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych” – produkty.
Wraz z końcem lutego 2012 r. zakończono realizację partnerskiego projektu systemowego „Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych – wypracowanie i upowszechnienie standardów współpracy. Prezentujemy produkty tego projektu.
c9a7c1067fe292dd3bb72eb81d47a004fd3a13f7.jpg

„Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych” – produkty.

Wraz z końcem lutego 2012 r. zakończono realizację partnerskiego projektu systemowego „Model współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych – wypracowanie i upowszechnienie standardów współpracy. Prezentujemy produkty tego projektu.

Przypomnijmy, że celem tego ponad dwuletniego przedsięwzięcia było przede wszystkim zwiększenie zakresu i poprawa jakości mechanizmów współpracy administracji publicznej (zwłaszcza samorządowej) i organizacji pozarządowych. Celami szczegółowymi projektu było:

- uświadomienie korzyści wynikających ze współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych

- identyfikacja i upowszechnianie wiedzy  o dobrych praktykach współpracy obu sektorów

- opracowanie i upowszechnienie poradnika zawierającego model współpracy organizacji pozarządowych i jednostek samorządu terytorialnego.

Model współpracy – jeden z głównych produktów projektu - to opracowanie zawierające teoretyczne założenia współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych. Inne produkty – m.in. Poradnik Modelowej Współpracy Administracji Publicznej i Organizacji Pozarządowych, Indeks Jakości Współpracy, Niezbędnik do (samo)oceny, internetowa gra strategiczna dotycząca współpracy międzysektorowej oraz wiele innych publikacji, analiz i ekspertyz – to narzędzia, z których mogą korzystać przedstawiciele samorządów oraz organizacji pozarządowych zainteresowani nawiązywaniem i rozwijaniem partnerskich relacji między administracją i trzecim sektorem na poziomie lokalnym.

Wszystkie produkty projektu dostępne są w wersji elektronicznej pod adresem:

http://www.pokl541.pozytek.gov.pl/Produkty,38.html

Jednocześnie została wydana wersja papierowa publikacji pt. „Poradnik Modelowej Współpracy Administracji Publicznej i Organizacji Pozarządowych”.

Poradnik powstał dzięki pracy i zaangażowaniu wszystkich partnerów projektu. Został przygotowany na bazie teoretycznych założeń współpracy administracji publicznej i organizacji pozarządowych, które przyjęły formę Modelu współpracy. Poradnik stanowi swego rodzaju „receptę”, opisującą jak do tego modelu dochodzić.

            Treści zawarte w Poradniku zostały wypracowane w trakcie wielomiesięcznej współpracy przedstawicieli samorządów, organizacji pozarządowych oraz ekspertów i naukowców. Podstawą do powstania Poradnika były badania przeprowadzone w trakcie realizacji projektu, ale także doświadczenia autorów zajmujących się problematyką współpracy pomiędzy JST i NGO.

- Liczący 240 stron Poradnik jest publikacją, której celem jest usprawnienie współpracy jednostek samorządu terytorialnego  - gmin wiejskich i miejskich, powiatów, a nawet samorządowych województw z organizacjami pozarządowymi. To, co znajduje się w Poradniku, to próba opisania współpracy w sposób systemowy – pisze w rozdziale „Jak czytać poradnik – kilka wskazówek dla odbiorcy” Piotr Masłowski z Centrum Rozwoju Inicjatyw Społecznych CRIS w Rybniku.

Wszyscy zainteresowani publikację mogą otrzymać bezpłatny egzemplarz Poradnika w Biurze Związku Miast Polskich.

Poznań, ul. Robocza 46 a
Tel. 61 63 350 50