
Tytuł: Drzewo kampanii wyborczej, czyli jak wygrać wybory
Autor: Sergiusz Trzeciak
Data wydania: połowa sierpnia 2014 r.
ISBN: 978-83-7489-564-4
Numer wydania: I
Oprawa: miękka ze skrzydełkami
Format: A5 (145 x 205 mm)
Liczba stron: 288
Patronat medialny: Związek Miast Polskich, Związek Gmin Wiejskich RP, Pismo Samorządu Terytorialnego "Wspólnota", Collegium Civitas, Szkoła Liderów, 300polityka.pl, PRoto.pl
Cena: 39,90 zł
WWW: http://www.gwp.pl/13622,drzewo-kampanii-wyborczej-czyli-jak-wygrac-wybory.html
W swojej najnowszej książce dr Sergiusz Trzeciak prezentuje autorską koncepcję kampanii wyborczej. Opierając się na metaforze drzewa, doradza, jak wygrać wybory. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w pracy z partiami i kandydatami Drzewo kampanii wyborczej to nie tylko aktualne kompendium wiedzy, ale także przejrzysty przewodnik. Autor przystępnie tłumaczy, w jaki sposób komunikować się z wyborcami, aby uzyskać ich poparcie i głos w wyborach.
Adresatami niniejszej publikacji są kandydaci w wyborach, osoby zaangażowane w kampanię wyborczą, politycy działający na szczeblu krajowym i samorządowym, eksperci oraz specjaliści PR, a także obserwatorzy życia politycznego, którzy chcą zrozumieć rządzące nimi mechanizmy.
Dzięki lekturze dowiedzą się, jak:
v przygotować skuteczną kampanię wyborczą;
v udoskonalić swoje wystąpienia publiczne;
v prowadzić kampanię bezpośrednią;
v przygotować atrakcyjne materiały wyborcze;
v skutecznie współpracować z mediami;
v efektywnie wykorzystywać internet.
Dr Sergiusz Trzeciak – absolwent i stypendysta Uniwersytetu Adama Mickiewicza, Uniwersytetu Środkowoeuropejskiego w Budapeszcie oraz Uniwersytetu w Oksfordzie. Doktorat obronił w London School of Economics, gdzie prowadził również zajęcia ze studentami. Konsultant polityczny, prawnik, ekspert do spraw marketingu politycznego, wizerunku publicznego i public relations. Komentator polityczny w mediach krajowych i zagranicznych. Autor sześciu książek na temat marketingu politycznego i analizy polityki, które ukazały się w Polsce i Wielkiej Brytanii. Wykładowca marketingu politycznego w Collegium Civitas oraz personal branding w ramach programu Executive MBA i Executive DBA Polskiej Akademii Nauk. W latach 2006-2008 prezes Instytutu Sobieskiego.
Od 1998 roku prowadzi szkolenia z zakresu marketingu politycznego i personal branding, w których wzięło udział kilka tysięcy ludzi. Doradza partiom politycznym, sztabom wyborczym oraz indywidualnym kandydatom startującym w wyborach parlamentarnych i samorządowych. Współpracuje z OBWE, pomagając budować i rozwijać partie polityczne oraz kształcić liderów politycznych w krajach Europy, Azji i Afryki Północnej.
Na stronie www.trzeciak.pl udostępnia artykuły i wywiady z dziedziny marketingu politycznego i personal branding.
SPIS TREŚCI
Podziękowania
Wstęp
Część 1
Strategia kampanii wyborczej
Rozdział 1
Wartości, misja i wizja działalności politycznej, czyli gleba i korzenie drzewa
Rozdział 2
Cele, czyli pień drzewa
2.1. Wybór i uzasadnienie celu
2.2. Analiza SWOT
2.3. Zasada SMART
Rozdział 3
Grupy docelowe, czyli słoje drzewa
3.1. Profil demograficzny
3.2. Profil polityczny
3.3. Badania ilościowe i jakościowe
Rozdział 4
Czynniki wpływające na kampanię wyborczą, czyli na rozwój drzewa
4.1. Czynniki niezależne
4.2. Czynniki zależne
Rozdział 5
Przekaz, czyli kora drzewa
5.1. Biogram
5.2. Tematy kampanii wyborczej
5.3. Program wyborczy
5.4. Hasła wyborcze
Część 2
Taktyka kampanii wyborczej
Rozdział 6
Plan kampanii wyborczej, czyli uprawy drzewa
6.1. Etapy prowadzenia kampanii wyborczej
6.2. Lista zadań i kalendarz kampanii
Rozdział 7
Środki, czyli woda niezbędna do rozwoju drzewa
7.1. Budżet kampanii wyborczej
7.2. Pozyskiwanie funduszy
Rozdział 8
Zespół, czyli osoby zaangażowane w pielęgnację drzewa, i biuro wyborcze
8.1. Pozyskiwanie członków zespołu
8.2. Budowanie zespołu i podział obowiązków
8.3. Zarządzanie zespołem
8.4. Biuro wyborcze: centrum zarządzania i miejsce spotkań
Rozdział 9
Materiały wyborcze
9.1. Warunki, jakie powinny spełniać materiały wyborcze
9.2. Ulotka
9.3. Broszura programowa
9.4. Wizytówka wyborcza
9.5. Gazetka wyborcza
9.6. List do wyborcy
9.7. Sprawozdanie wyborcze
9.8. Plakat
9.9. Reklama zewnętrzna
9.10. Gadżety wyborcze
Rozdział 10
Kampania bezpośrednia
10.1. Zbieranie podpisów
10.2. Kolportaż materiałów wyborczych
10.3. Ankietowanie
10.4. Odwiedziny u wyborcy
10.5. Spotkania publiczne
Rozdział 11
Sztuka wystąpień publicznych
11.1. Przygotowanie i uatrakcyjnienie wystąpienia
11.2. Głos i mowa ciała
11.3. Sytuacje kryzysowe w czasie wystąpień publicznych
Rozdział 12
Kampania medialna
12.1. Zasady współpracy z mediami
12.2. Współpraca z prasą, radiem i telewizją
12.3. Rzecznik prasowy
12.4. Zestaw informacyjny dla mediów
12.5. Konferencje prasowe
12.6. Notatki prasowe
12.7. Reklama prasowa
12.8. Reklama radiowa
12.9. Reklama telewizyjna i spoty reklamowe
Rozdział 13
Kampania w internecie
13.1. Strona WWW
13.2. Blog
13.3. Serwisy społecznościowe
13.4. Korespondencja elektroniczna
13.5. Newsletter
13.6. Reklama internetowa
13.7. Marketing wirusowy
13.8. Fora internetowe
13.9. Alerty Google
Rozdział 14
Kampania ukierunkowana
14.1. Przekaz terytorialny
14.2. Przekaz do grup społecznych lub środowiskowych
14.3. Przekaz do osób wyznających podobne poglądy
14.4. Formułowanie przekazu ukierunkowanego
Rozdział 15
Kampania negatywna
15.1. Stosowanie kampanii negatywnej
15.2. Obrona przed kampanią negatywną
15.3. Etyka kampanii
Rozdział 16
Życie po kampanii wyborczej
Zakończenie
Załącznik: Własna strategia kampanii wyborczej
Użyteczne strony WWW
Bibliografia i wybrana literatura