Konkurs „Samorządowy Lider Zarządzania 2013 - usługi społeczne”
Podczas posiedzenia komisji konkursowej 14 maja br. w Poznaniu wyłoniono spośród 61 zgłoszonych wniosków 38 finalistów tegorocznej edycji konkursu na najlepsze praktyki dotyczące usług społecznych realizowane przez gminy wiejskie, miasta i powiaty.
24db78e814343a3e009db8e36aaca2d3703d4552.jpg

Konkurs „Samorządowy Lider Zarządzania 2013 - usługi społeczne”

Podczas posiedzenia komisji konkursowej 14 maja br. w Poznaniu wyłoniono 38 finalistów tegorocznej edycji konkursu na najlepsze praktyki dotyczące usług społecznych realizowane przez gminy wiejskie, miasta i powiaty.

    Do konkursu „Samorządowy Lider Zarządzania 2013- usługi społeczne” 47 jednostek samorządu terytorialnego nadesłało w sumie 61 wniosków. Najwięcej projektów złożyły powiaty – 17, duże miasta – 16, miasta małe i średnie – 14, gminy wiejskie – 14. 
    Do finału eksperci wybrali 13 aplikacji dotyczących innowacyjnych rozwiązań w pomocy społecznej (na 25 zgłoszonych wniosków), 7 – w oświacie (na 11 wniosków), 6 – w ochronie zdrowia (na 9 wniosków), 6 – w kulturze (na 9 wniosków), a 6 – w sporcie i rekreacji (7 wniosków). Wśród finalistów jest 7 małych i średnich miast (8 praktyk), 7 dużych miast (10 praktyk), 6 gmin wiejskich (7 praktyk) i 9 powiatów (13 praktyk). Najwięcej wniosków zakwalifikowanych do finału ma powiat gliwicki (5), gmina wiejska Michałowice (2), miasta – Dąbrowa Górnicza (3), Lublin (2), Skierniewice (2). Lista finalistów w załączeniu.
    Obecnie trwa etap wizytacji w jednostkach samorządu terytorialnego. Na ich podstawie zespół ekspertów dokona końcowej oceny wniosków i zarekomenduje kolejność finalistów komisji konkursowej. Laureaci zostaną wyłonieni podczas konferencji podsumowującej konkurs 24 czerwca br. w Warszawie w Senacie RP.
    Konkurs, którego poprzednie edycje były organizowane dzięki projektowi norweskiemu, jest obecnie kontynuowany w ramach realizowanego przez Związek Miast Polskich w partnerstwie ze Związkiem Powiatów Polskich i Związkiem Gmin Wiejskich RP oraz Ministerstwem Administracji i Cyfryzacji projektu „Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego (gminach i powiatach)”, finansowanego z programu 2/POKL/5.2.1/2009Wzmocnienie zarządzania w administracji samorządowej.
    Celem organizowanego cyklicznie konkursu jest upowszechnianie dobrych praktyk. Do tej pory, dzięki tej inicjatywie, udało się zidentyfikować ponad 200 projektów, które mogą być inspiracją do wprowadzenia zmian w zarządzaniu w samorządzie. Ich szczegółowe opisy znajdują się na stronie internetowej www.jst.org.pl – zakładka „Baza Dobrych Praktyk”.

Załączniki:
Finaliści konkursu