Badanie efektywności zakupu energii elektrycznej przez Jednostki Samorządu Terytorialnego
Szanowni Państwo! Deregulacja rynku sprzedaży energii elektrycznej oraz konieczność szukania oszczędności w budżetach powodują, że dla samorządowców coraz bardziej istotna staje się tematyka zakupu energii elektrycznej. Dlatego też Związek...

Szanowni Państwo!

Deregulacja rynku sprzedaży energii elektrycznej oraz konieczność szukania oszczędności w budżetach powodują, że dla samorządowców coraz bardziej istotna staje się tematyka zakupu energii elektrycznej. Dlatego też Związek Powiatów Polskich oraz Związek Miast Polskich popierają przeprowadzenie badania: „Efektywność zakupu energii elektrycznej w Jednostkach Samorządu Terytorialnego”.

To już druga edycja tego projektu badawczego, która jest skierowana do gmin oraz powiatów, które kupują energię elektryczną zarówno na potrzeby własne jak i zarządzanych przez siebie jednostek organizacyjnych. Celem projektu  jest:

  • zbadanie, ile dotychczas powołano grup zakupowych energii elektrycznej wśród JST;
  • zebranie informacji na temat korzyści uzyskiwanych przez istniejące grupy zakupowe;
  • oszacowanie potencjalnych oszczędności, które może przynieść szersze wdrożenie grup zakupowych wśród JST oraz wdrożenie dobrych praktyk zarządzania grupą zakupową.

Cele projektu zostaną spełnione, o ile w badaniu uzyskane zostaną dane od  respondentów z możliwie dużej liczby Jednostek Samorządu Terytorialnego. Stąd prośba o niezawodne wzięcie udziału w badaniu.

Ankieta jest krótka, ma postać formularza udostępnianego przez stronę WWW. Wypełnienie kwestionariusza nie zajmie więcej niż 15-20 minut. Termin wysłania uzupełnionych ankiet mija 23 maja:

https://badanie-jst.ankietka.pl/  (hasło: badanie JST)

Wszyscy uczestnicy badania otrzymają bezpłatnie raport z badania, który będzie wartościowym materiałem analitycznym i szkoleniowym, tylko do użytku wewnętrznego. Materiały te będą służyć samorządom do:

  • Określenia efektywności własnej grupy zakupowej na tle pozostałych grup (dla samorządów korzystającym z grup zakupowych);
  • Wyliczenia potencjalnych korzyści z założenia/wejścia do grupy zakupowej(dla samorządów nie korzystającym dotychczas z tego rozwiązania)
  • Uzyskania informacji o dobrych praktykach w zakresie organizacji i funkcjonowania grupy zakupowej (dla wszystkich).

ANKIETA

Z wyrazami szacunku
Andrzej Porawski
Dyrektor Biura ZMP