Częstochowa - Wielki projekt tramwajowy
Realizowany jest właśnie największy projekt tramwajowy w historii częstochowskiego MPK. Polega ona m.in. na wielkiej przebudowie linii tramwajowej. Trwa też produkcja nowych tramwajów dla Częstochowy.
Cz_stochowa-wielka_przebudowa_tramwaj_w.jpg
fot. czestochowa.pl

Kompleksowa modernizacja linii tramwajowej, zakup taboru w postaci fabrycznie nowych ,,Twistów” oraz stworzenie Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej z 50 cyfrowymi tablicami – to realizowane właśnie, priorytetowe elementy programu ,,Lepsza Komunikacja w Częstochowie”.

Trwająca właśnie budowa nowej linii tramwajowej w starym śladzie między Rakowem a Północą (za 114 mln zł) oraz produkcja i dostawa 10 nowoczesnych składów (kosztem 90 mln zł) to największy jak dotąd projekt tramwajowy w historii częstochowskiego MPK (dofinansowany w ramach projektów europejskich). Wielka przebudowa linii tramwajowej rozpoczęła się od odcinka na Rakowie w ciągu alei Pokoju – prace potrwają tam do końca czerwca. Następnie ruszy kolejny etap inwestycji w postaci przebudowy zjazdów do zajezdni MPK w alei Niepodległości oraz prace na samej zajezdni.

Trwa produkcja nowych tramwajów dla Częstochowy. ,,Twisty” drugiej generacji będą jednymi z najnowocześniejszych tramwajów w Europie. Oprócz szerokiej palety udogodnień jezdnych, będą wyposażone w pełną klimatyzację, monitoring, cyfrową informację dla podróżujących czy biletomaty. Po dostawie 10 nowych tramwajów (przyjadą do Częstochowy pod koniec tego roku i na początku przyszłego) w taborze tramwajowym będą dominować nowoczesne pojazdy – uzupełnią jeżdżące od kilku lat składy pierwszej serii ,,Twistów”. Miasto zdobyło na te inwestycje 144 mln zł unijnego dofinansowania, a wartość obu tramwajowych projektów to 204 mln zł.
– Nasza komunikacja miejska powinna stawać się coraz atrakcyjniejszą alternatywą dla prywatnych środków transportu. – mówi prezydent miasta Krzysztof Matyjaszczyk. – Wygoda jazdy w nowoczesnych wagonach tramwajowych, po odnowionych torach to istotna zachęta. Tramwaje będą szybsze, traktowane w ruchu miejskim priorytetowo, a dzięki przebudowie istniejących peronów i budowie nowych – bardziej dostępne. Komfort i bezpieczeństwo podróży mają być większe niż kiedykolwiek wcześniej.

Więcej informacji


POZOSTAŁE ARTYKUŁY