Polska szkoła przyszłości oczami włodarzy miast i metropolii
Samorządy chcą mieć większy wpływ na kształtowanie polityki oświatowej - wynika z raportu „Polska szkoła przyszłości oczami włodarzy polskich metropolii i miast”.
Oświata
UG_Goluchow_Tursko_2.jpg
fot. Archiwum ZMP

Celem badania było zidentyfikowanie kierunków myślenia o polskiej szkole teraz i w kontekście przyszłości wśród prezydentów i wiceprezydentów siedmiu metropolii oraz pięciu miast. Badanie przeprowadzono metodą wywiadu pogłębionego.

Jak wynika z raportu „Polska szkoła przyszłości oczami włodarzy polskich metropolii i miast”, władze lokalne uważają, że samorządy powinny w sposób bardziej samodzielny kreować politykę oświatową. Dziesięciu z dwunastu rozmówców podkreśliło potrzebę zwiększania swobody dla samorządów.

Raport „Polska szkoła przyszłości oczami włodarzy polskich metropolii i miast” został opracowany przez firmę VULCAN i ośrodek dialogu THINKTANK na podstawie badania jakościowego przeprowadzonego wśród prezydentów i wiceprezydentów siedmiu metropolii (Warszawa, Gdańsk, Bydgoszcz, Szczecin, Lublin, Rzeszów, Kraków) i pięciu miast (Częstochowa, Gdynia, Opole, Sopot, Tarnów).

Cały raport można przeczytać tutaj


POZOSTAŁE ARTYKUŁY