KODEKS DOBRYCH PRAKTYK
W ZAKRESIE FUNKCJONOWANIA ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH W URZĘDZIE MIEJSKIM
W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
Kodeks dobrych praktyk w zakresie funkcjonowania zamówień publicznych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej został przygotowany dla pracowników zajmujących się zamówieniami publicznymi z inicjatywy pracowników Biura Koordynacji Zamówień Publicznych i Opinii Prawnych. Jest on.
Potrzeba utworzenia Kodeksu wynika z niezwykłej wagi problematyki zamówień publicznych jako istotnego obszaru działania UM dotyczącego wydatkowania środków publicznych z poszanowaniem przepisów prawa materialnego, a w szczególności ustawy Prawo Zamówień Publicznych i ustawy o finansach publicznych.
Prawidłowe funkcjonowanie zamówień publicznych w UM wpływa istotnie na jego reputację, przyczyniając się tym samym do uzyskania większego zaufania nie tylko środowiska samych mieszkańców gminy, ale również bezpośrednio wykonawców zainteresowanych pozyskiwaniem zamówień publicznych oraz innych podmiotów zobowiązanych do stosowania przepisów ustawy PZP. Kodeks zapewnia sprawne działanie JST w warunkach gospodarki rynkowej i w obliczu ciągłej kontroli społecznej.
Kodeks zawiera wytyczne do prawidłowego stosowania przepisów ustawy PZP i wewnętrznego Regulaminu zamówień publicznych. Dotyczy najważniejszych czynności dokonywane przez pracowników zamawiającego w toku przygotowania i przeprowadzenia postępowania. Czynności te są wyrażone w formie imperatywów, których respektowanie opiera się na poczuciu współodpowiedzialności każdego pracownika, zajmującego się zamówieniami publicznymi, za ich prawidłowe funkcjonowanie w UM. Aby uprościć system zamówień publicznych wprowadzono wiele załączników w postaci formularzy usprawniających jego działanie i dających jednocześnie możliwość bieżącej kontroli, szczególnie w takich obszarach, gdzie występuje stosunkowo duże ryzyko popełnienia błędu.
Kodeks w załączeniu