Warszawa - Jedyny taki parking w Polsce
Stolica podpisała umowę na projekt i budowę parkingu podziemnego w formule koncesji, która jest rodzajem partnerstwa publiczno-prywatnego. To pierwsza tego typu umowa na parking podziemny w Polsce.
PPP Z naszych miast
Warszawa-parking_PPP.jpg
fot. um.warszawa.pl

Wybudowany parking będzie własnością miasta, ale to koncesjonariusz będzie zarządzał garażem i ponosił koszty jego eksploatacji przez 40 lat.

Mamy powody do zadowolenia. Udało nam się wynegocjować warunki i umowę, która jest unikalna w skali kraju. Dzięki podpisanemu dziś partnerstwu Warszawa zyska nowy wielopoziomowy parking podziemny nie inwestując przy tym własnych środków. Co ważne, ryzyko inwestycyjne również będzie po stronie koncesjonariusza – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Pod koniec listopada ub.r. nastąpiło otwarcie ofert na wybór koncesjonariusza dla budowy parkingów podziemnych w stolicy. Wpłynęła jedna propozycja – złożona przez Immo Park Warszawa sp. z.o.o., spółkę zależną Mota-Engil Central Europe S.A.

Mota-Engil Central Europe jest doświadczonym inwestorem i wykonawcą na rynku polskim nie tylko w zakresie budowy parkingów, ale przede wszystkim jednym z pionierów w realizacji takich inwestycji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Jako jedni z pierwszych zrealizowaliśmy projekt w formule PPP jakim jest parking pod placem Nowy Targ we Wrocławiu. W naszym portfolio znajduje się także umowa z Miastem Gdańsk na budowę i eksploatację parkingów kubaturowych – mówi Marcin Podlecki, członek zarządu IMMO Park Warszawa Sp. z o.o.  

Umowa między m.st. Warszawą i firmą Immo Park Warszawa Sp. z o.o., spółką zależną Mota-Engil będzie wiązać strony koncesją udzieloną na 40 lat. W ciągu pierwszych 48 miesięcy koncesjonariusz zaprojektuje, a następnie wybuduje, pod placem Powstańców Warszawy, czterokondygnacyjny parking, na 420 miejsc postojowych.

Podpisywana dziś umowa to najlepszy dowód, że samorządy mogą z powodzeniem współpracować z przedsiębiorcami. To jedna z najlepszych dróg do realizacji wspólnych celów – mówi Anna Nehrebecka-Byczewska, radna i przewodnicząca Komisji ds. Nazewnictwa Miejskiego Rady m.st. Warszawy.

Co ważne parking zostanie zaprojektowany i wybudowany wyłącznie ze środków koncesjonariusza. Wybudowany obiekt, o szacunkowej wartości ok. 86 mln zł, przejdzie na własność miasta. To pierwsza tego typu umowa na parking podziemny w Polsce.

Więcej informacji


POZOSTAŁE ARTYKUŁY