Płock - Regionalne Inwestycje Terytorialne
Marszałek Mazowsza Adam Struzik ogłosił gotowość realizacji RIT dla subregionu płockiego, w tym m.in. obwodnicy Płocka. Władze miasta czekają na tę decyzję od trzech lat.
Z naszych miast
a7f693fdf14fd0ff85a9f7a67a9c6da7439cadc0.jpg

Czekamy na to od trzech lat i jesteśmy gotowi do rozpoczęcia inwestycji – powiedział prezydent Płocka Andrzej Nowakowski.

Dla Płocka, który jest liderem subregionu płockiego, uruchomienie RIT oznacza m.in. otwarcie perspektywy starania się o unijne dofinansowanie na budowę drugiego odcinka obwodnicy (od ul. Otolińskiej do Bielskiej wraz z węzłem drogowym Bielska i dwoma wiaduktami – drogowym i kolejowym), a także trzeciego – od ul. Bielskiej do Długiej i Łukasiewicza (z wiaduktem nad jarem Brzeźnicy). Jest to możliwość starania się o dofinansowanie budowy nowej ul. Przemysłowej (od obecnie istniejącej do Trzepowa) wraz z drogami dojazdowymi do terenów przemysłowych w tym rejonie, a także przebudowy ul. Kostrogaj oraz starej ul. Przemysłowej.

Otwarta staje się droga do walki z niską emisją zanieczyszczeń i możliwość sięgnięcia po środki np.na zakup autobusów z napędem hybrydowym. W katalogu możliwości starań o dofinansowanie z UE w ramach RIT są także na koniec wiślane bulwary,
schody Broniewskiego oraz pl. Obrońców Warszawy. Ale we wszystkich tych przypadkach miasto Płock będzie musiało stanąć do konkursu na zdobycie unijnej dotacji.


Więcej informacji


POZOSTAŁE ARTYKUŁY