Leszno – Uchwała krajobrazowa weszła w życie
12 grudnia weszła w życie leszczyńska „uchwała krajobrazowa” porządkująca wygląd szyldów i reklam w mieście. Leszno jest jednym z pierwszych miast, które przyjęły „uchwały krajobrazowe”.
Leszno-reklamy.jpg
fot. leszno.pl

- Zmiany są poważne, najbardziej widoczne będą w centrum miasta. Zlikwidujemy dowolność w umieszczaniu reklam i szyldów, przesłanianiu detali architektonicznych na elewacjach, zaklejaniu reklamami witryn okien, ten cały chaos branży reklamowej – mówi Maciej Kubiak, naczelnik Wydziału Architektury, Planowania Przestrzennego i Budownictwa Urzędu Miasta.

Znikną duże reklamy. W zabytkowej strefie miasta dopuszcza się sytuowanie szyldów w formie liter przestrzennych lub malowanych na elewacji oraz w formie tablic o powierzchni nie większej, niż 0,35 metra kwadratowego. Okna i witryny mogą być zaklejone tylko na 15 procentach swojej powierzchni. Dopuszcza się również semafory, gabloty i wiele innych form reklamy dopasowanej do zabytkowego otoczenia.

Uchwała daje cały katalog możliwych rozwiązań umiejętnego zamieszczenia reklamy. Całe miasto zostało podzielone w tej uchwale na 5 stref, w każdej strefie określono inne zasady dotyczące reklam, adekwatne do charakteru i skali zabudowy. Dokładnie opisano, jak powinny wyglądać reklamy i szyldy na elewacjach, reklamy prostopadłe do elewacji, witryny, gabloty reklamowe, drogowskazy reklamowe, pylony, maszty flagowe, totemy. Szczegółowe zasady opisane są w treści uchwały dostępnej na stronie internetowej miasta Leszna.

Więcej informacji


POZOSTAŁE ARTYKUŁY