X Smart City Forum, które odbędzie się 18 i 19 września w Warszawie, skupia się na konkretnych rozwiązaniach, które można przełożyć na każde miasto w Polsce.

18 i 19 września 2019 r. w Arche Hotel Krakowska w Warszawie, odbędzie się X jubileuszowa edycja Smart City Forum. Kongres już od 5 lat zrzesza przedstawicieli administracji publicznej, sektora dostawców innowacyjnych usług oraz ekspertów w dziedzinie Smart City.

Inteligentne miasta są przyszłością współczesnych aglomeracji. Pojęcie smart city pojawia się w debacie publicznej już od kilku lat, jednak jego znaczenie zmienia się razem z postępem technologicznym i trendami społecznymi. Nowa generacja miast nie skupia się tylko na rozwoju nowych technologii, ale także na potrzebach mieszkańców i ich roli w miastach przyszłości.

Zbliżająca się X. edycja Smart City Forum jest odpowiedzią na ewolucje inteligentnych miast w Polsce. Podczas 2 dni kongresu uczestnicy będą mieli szansę na zapoznanie się z najważniejszymi zagadnieniami dotyczącymi kwestii smart city.  Agenda wydarzenia zbudowana została w taki sposób, aby przekazać ideę smart city do wszystkich ośrodków miejskich i umożliwić im zarządzanie miastami w sposób ekologiczny, nowoczesny, efektywny i oszczędny niezależnie od rozmiaru czy liczby mieszkańców. Pokazane zostaną sposoby implementacji strategii smart city, które można adaptować do lokalnej specyfiki i skali. Debaty z udziałem przedstawicieli administracji samorządowej, ekspertów oraz przedstawicieli biznesów przybliżą aktualne wyzwania, oraz sukcesy poszczególnych miast. Prelegenci przedstawią także praktyczne strategie oraz rozwiązania w postaci praktycznych case studies. Poszczególne tematy zostaną rozwinięte podczas dynamicznej sesji round tables. Dyskusje prowadzone w  wąskim gronie z udziałem ekspertów stanowią doskonałą okazję do networkingu.

Wydarzenie jest platformą wymiany doświadczeń, zaprezentowania najnowszych rozwiązań z zakresu smart city oraz sposobów implementacji i dobrych praktyk. Agenda wydarzenia została ukształtowana przez Radę Programową pod przewodnictwem. Macieja Bluja, eksperta w dziedzinie rozwiązań smart city, wiceprezydenta miasta Wrocławia w latach 2007–2018. W dyskusjach uczestniczyli m.in.:

  • Wojciech Jeszka, Prezes Zarządu, Akcelerator Inteligentnych Miast 
  • Beata Klimek, prezydent Ostrowa Wielkopolskiego
  • Kordian Kolbiarz, burmistrz Nysy
  • Jerzy Muzyk, wiceprezydent Krakowa ds. Zrównoważonego Rozwoju
  • Paweł Pisarczyk, CEO, Atende Software
  • Artur Szymczyk, wiceprezydent Lublina ds. Inwestycji i Rozwoju
  • Artur Tusiński, burmistrz Podkowy Leśnej

Smart City Forum to platforma spotkań między biznesem i samorządami. To konferencja, która skupia się na konkretnych rozwiązaniach, które można przełożyć na każde miasto w Polsce. Pokazuje przykłady miast elastycznych, które zwiększają świadomość mieszkańców i ich zaangażowanie w życie miejskie. Nadchodząca jubileuszowa edycja jest wydarzeniem, którego nie można przegapić.

Kongres jest realizowany w ramach działalności MMC Polska.

Wszelkie informacje na temat Smart City Forum można znaleźć za pośrednictwem oficjalnej strony kongresu: www.smartcityforum.pl oraz profili społecznościowych na portalach Facebook, Twitter oraz LinkedIn.