Badanie internetowych społeczności miast
W Polsce powstaje Indeks „The Most Social Cities”. Badania prowadzą wspólnie agencja digital brandingowa TheStory i Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc.
fb4e0a60c9f6a84b241cb0288a31ac27c42eb53a.jpg

 Badanie internetowych społeczności miast

W Polsce powstaje Indeks „The Most Social Cities”. Jest to unikatowa inicjatywa, celem której jest ocena internetowych społeczności miast. Badania prowadzą wspólnie agencja digital brandingowa TheStory i Best Place - Europejski Instytut Marketingu Miejsc. Wyniki pierwszego etapu prac są dostępne na stronie www.TheMostSocialCities.com.

Wrocław ma silniejszą społeczność internetową od Londynu? To możliwe. „Wykorzystanie przez miasta Internetu do komunikacji ,w tym aktywność w serwisach społecznościowych i oferowanie aplikacji mobilnych, przestało być luksusową nowinką dla wybranych, a stało się powszechne.” - komentuje Adam Mikołajczyk z Instytutu Best Place.

W pierwszym etapie zespół przeprowadził ocenę ilościową społeczności miast na Facebooku i w AppStore. Wyniki można zobaczyć na stronie www.TheMostSocialCities.com. Te liczby pokazują, na ile dane miasto posiada aktywną i silną społeczność ludzi, która chce opowiadać o mieście, promować go, tworzyć dla niego aplikacje, a co za tym idzie zapraszać do wizyty i budowania z nim relacji.

Warto zaznaczyć, że liczba fanów na Facebooku, czy liczba aplikacji np. w AppStore, nie odzwierciedla realnej siły marki miasta, ale jest ważnym wskaźnikiem efektywności promocji miasta w sieci.” - wyjaśnia Dymitr Romanowski z agencji TheStory.

W kolejnych etapach Best Place Institute i agencja digital brandingowa TheStory zajmą się rozwojem metodyki Indeksu oraz badaniem kolejnych wskaźników. Wyniki będą na bieżąco publikowane na stronie TheMostSocialCities.com.

Europejski Instytut Marketingu Miejsc to społeczność ekspertów, think-tank z zakresu marketingu miejsc, działający na rzecz rozwoju miast, regionów i krajów. Instytut wspiera rozwój dziedziny marketingu terytorialnego, pracuje nad doskonaleniem metod marketingowych w służbie zrównoważonego rozwoju miejsc. Best Place świadczy usługi doradcze, edukacyjno-informacyjne (szkolenia, warsztaty, konferencje, seminaria, badania) dla jednostek samorządu terytorialnego.

TheStory jest agencją specjalizującą się w digital brandingu. Doradza w dziedzinie komunikacji wizualnej, oferując usługi consultingowe i brandingowe w obszarze nowych mediów i nowych technologii – internetu, urządzeń mobilnych. Agencja projektuje marki, które funkcjonują i sprzedają swoje usługi głównie w internecie, a także wspiera swoim doświadczeniem re-brandingi już istniejących na rynku firm. Siedziba agencji znajduje się w Warszawie, studio projektowe w Wielkiej Brytanii.

Więcej informacji udzielają: Adam Mikołajczyk, Best Place Institute: tel. +48 506170681, a.mikolajczyk@bestplaceinstitute.org Dymitr Romanowski, TheStory: tel. +48 508720003, dymitr@thestory.pl

Więcej informacji: The Story

Więcej informacji